بارندگی (گاهی رگبار و رعدوبرق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش نسبی دما

نشست پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی به ریاست نوربخش داداشی مدیر کل استان و با حضور سایر اعضا لحظاتی پیش در مرکز پایش و مانیتورینگ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان’ با نفوذ سامانه بارشی از ساعات عصر پنجشنبه مورخه 1401/05/06 بارش باران ( گاهی رگبار و رعدو برق )، کاهش نسبی دما و وزش باد نسبتاٌ شدید را باعث خواهد شد و طی این مدت دریا مواج می باشد و فعالیت این سامانه تا شنبه مورخه 1401/05/08 در استان تداوم خواهد داشت.

اثرات این مخاطره آب و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلاب ناگهانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی، برخورد صاعقه بویژه در نواحی کوهستانی و اختلال در تردد جاده ای را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه پس از بحث و گفتگوی کارشناسی داداشی مدیر کل استان مقرر نمود تا مراتب با صدور هشدار نارنجی شماره 4 مورخ  1401/05/04 به مدیریت بحران و سایر دستگاههای خدمت رسان، صدا و سیما و عموم مردم اطلاع رسانی شده و توصیه نمود تا دستگاههای ذیربط نسبت به بازگشایی مسیر آبراهه ها، طی زمان هشدار عدم اسکان و دوری از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در تردد جاده ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات و انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه اقدام لازم را به عمل آورند.