‍ ♦️ تحلیلی بر وضعیت آب و هوایی فصل بهار  سال 1401 استان گلستان

 

‍ ♦️ تحلیلی بر وضعیت آب و هوایی فصل بهار  سال 1401 استان گلستان

✍️ به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، نوربخش داداشی مدیر کل استان در تحلیل شرایط آب و هوایی فصل بهار 1401  گفت، میزان بارندگی بهار 23 درصد زیر حد نرمال بوده است، این در حالی است که در ماه های فروردین و خرداد خشکسالی شدید تا بسیار شدید در استان اتفاق افتاده است.

♦️در فصل بهار  1401 میانگین بارش  استان 84.1 میلیمتر بوده است، این نشان می دهد 23 درصد نسبت به متوسط  این فصل کاهش  بارش رخ داده و  بیشترین میزان بارش در ایستگاههای سینوپتیک استان در مینودشت 175.9 میلیمتر  و کمترین میزان بارش 30.3  میلیمتر در اینچه برون به ثبت رسیده است.

♦️ میانگین بارش از ابتدای سال زراعی تا پایان فصل بهار 333.5 میلیمتر بوده است، این نشان می دهد 15.7 درصد ( معادل 62 میلیمتر ) نسبت به متوسط  این مدت کاهش بارش رخ داده است. نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

♦️ این مقام مسئول در ادامه گفت : در فصل بهار  1401 میانگین دمای استان 18.5 درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه 0.5 درجه نسبت به متوسط این فصل کاهش داشته است. حداکثر دمای ثبت شده 45.1 درجه در اینچه برون و حداقل دمای ثبت شده 0.8- درجه در مراوه تپه  به ثبت رسیده است.

 

♦️ این مقام مسئول در ادامه گفت با توجه به پیش بینی فصلی کاهش میزان  بارش ها نسبت به شرایط نرمال تا پایان تیرماه همچنان ادامه خواهد داشت و از لحاظ دمایی تابستان امسال نسبت به دوره مشابه بلندمدت نیم تا یک درجه سانتی گراد گرم تر خواهد بود.