استاندار گلستان در جلسه با رییس سازمان هواشناسی کشور

راه اندازی رادار هواشناسی گلستان در اولویت کاری سازمان هواشناسی کشور

 

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان؛ صبح روز 14 آذرماه دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در جلسه با دکتر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور دیدار و گفتگو کرد. در این جلسه مدیر کل هواشناسی گلستان، معاون فنی و شبکه دیده بانی و مدیریت بحران و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی حضور داشتند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور در نشست با استاندار گلستان گفت: راه اندازی رادار هواشناسی استان های گلستان، همدان، لرستان و خراسان رضوی در اولویت کار مجموعه هواشناسی کشور است. دکتر تاج بخش، درباره آخرین وضعیت طرح راداری هواشناسی گلستان افزود: در صورت تکمیل ابنیه رادار و ایجاد بستر مناسب برای نصب و راه اندازی، در آینده اقدامات لازم جهت استقرار تجهیزات رادار هواشناسی گلستان توسط سازمان هواشناسی کشور انجام خواهد شد.

 

استاندار گلستان گفت: در سفر رییس جمهور به گلستان 15 میلیارد تومان مصوبه در حوزه هواشناسی داشته ایم که تحقق این مصوبات نقش بسیار تاثیرگذاری در مدیریت سیلاب های استان دارد.

 

دکتر زنگانه افزود: با توجه به وضعیت استان در حوزه بحران ها و درزمینه کنترل سیلاب ها می توانیم نظام پیشگیری قدرتمندی را تعریف و از آن استفاده کنیم. تکمیل ساختمان نیمه تمام رادار هواشناسی در گنبد کاووس و تجهیز ایستگاه هواشناسی استان در اولویت کاری ما قرار دارد .

وی گفت : در حال حاضر 10 ماه از سفر می گذرد یکی از مصوبات معوق از سفر ریاست محترم جمهور مصوبه هواشناسی است که امیدوارم با مساعدت این سازمان هرچه زودتر این مصوبات تحقق یابد.