برگزاری نشست نکوداشت هفته پدافند غیر عامل در هواشناسی گلستان

سازمان پدافند غیرعامل کشور، ایام نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1401 را با شعار « پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکرد‌ها/ برای مردم » اعلام نمود.

هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان مبارک مقام معظم رهبری، برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز پدافند غیرعامل ثبت شده و به مناسبت آغاز نکوداشت هفته پدافند غیرعامل از تاریخ 4 لغایت 11 آبان ماه و همچنین در راستای طرح خود حفاظتی، نشستی به همین منظور در ساعت 8 صبح روز چهارشنبه مورخ 1401/8/4 در سالن جلسات اداره کل هواشناسی با حضور مهندس داداشی و کارکنان اداره کل هواشناسی گلستان برگزار شد.

داداشی مدیر کل هواشناسی استان در این نشست گفت، پدافند غیرعامل شامل کلیه اقدامات به منظور حفظ امنیت، ایمنی و پایداری شبکه و تجهیزات وابسته به شبکه می باشد. مهم‌ترین موضوعات امنیت ملی کشور و از جمله سازمان هواشناسی کشور که وظیفه تولید داده هواشناسی را دارد، پدافند غیرعامل سایبری است و باید تاب آوری زیر ساختهای هواشناسی را در حملات و آسیب ها افزایش دهیم و اقدامات مناسب با تهدیدات را طراحی و اجرا کنیم.

در این جلسه مهندس حسینی مسئول پدافند غیر عامل استان گلستان در ابتدای جلسه به اهمیت نقش هواشناسی از دو بعد در پدافند غیر عامل پرداخت و به ضرورت اجرای پدافند غیر عامل در هواشناسی گلستان جهت ایجاد مصونیت ، خود حفاظتی و ارائه خدمات پایدار اشاره کرد.