دیدار مدیر کل هواشناسی گلستان با مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان ، مهندس کمالی مدیرکل هواشناسی گلستان با دکتر مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دیدار کرد. این نشست با هدف افزایش همکاری و تعامل متقابل جهت بهبود کیفیت ارائه خدمات، در محل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان برگزار شد.

ارائه خدمات هواشناسی و سرویس های پیش آگاهی از تغییرات جوی ، نقش مهمی در اطلاع رسانی به موقع و افزایش آگاهی مدیران و دست اندرکاران نگهداری جاده ها و رانندگان دارد.  در سا ل های اخیر اهمیت مسائلی مانند پیش بینی وقوع یخبندان سطح جاده، تندبادها، بارندگی های شدید ، بارش برف و کاهش دید بر اثر مه، پیشرفت قابل ملاحظه ای را در افزایش ایمنی حمل و نقل، استفاده بهینه از جاد ه ها وصرفه اقتصادی ایجاد نموده است . با پيش بيني هاي هواشناسي مسافران و ناوگان حمل و نقل برنامه هاي سفر و ترددهاي خود را به درستي مديريت مي كنند و اين مساله در سفري امن و بدون حادثه بسيار مهم تلقي مي شود.

کمالی در این نشست گفت: امروزه شرط ایمنی صنعت حمل و نقل جاده ای در گرو بهره برداری و استفاده بهنگام از اطلاعات هواشناسی است و اطلاعات هواشناسی نقش گسترده ای در ایمنی ناوگان زمینی دارد. افزایش همکاری دو دستگاه و تعامل متقابل در بهبود کیفیت ارائه خدمات و حفظ جان و مال مردم بسیار موثر خواهد بود. هواشناسی با صدور هشدار های جوی به صورت منطقه ای در کاهش هزینه ها در امور راهداری و ارسال به موقع مواد غذایی و انرژی از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای نقش بسیار حیاتی دارد.

دکتر مصدقی در ادامه در خصوص هر گونه همکاری در زمینه برخی از امور عمرانی ایستگاههای هواشناسی در سطح استان اعلام آمادگی کرد.