برگزاری جلسه اضطراری ستاد بحران با توجه به هشدار نارنجی شماره 7 با حضور استاندار

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، در پی صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره 7 صادره مورخ 11 مهر ماه، جلسه اضطراري ستاد مدیریت بحران با حضور علی محمد زنگانه استاندار گلستان عصر چهارشنبه  12 مهر ماه در محل اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.

در این جلسه دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان تاکید کرد با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی همه ادارات و دستگاه های مرتبط باید در آماده باش کامل باشند.

کمالی مدیر کل هواشناسی گلستان در این جلسه گفت: با تشدید فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه 13 مهر ماه شاهد رگبار و رعدوبرق شدید ، دربرخی نقاط بارش تگرگ ، در قلل مرتفع کوهستانی ریزش برف، مه غلیظ ، وزش باد نسبتا” شدید موقتی (گاها”شدید)، کاهش محسوس دما(10-8 ) در استان خواهیم بود و این شرایط تا روز جمعه تداوم خواهد داشت و احتمال سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و شیبدار، طغیان رودخانه ها(گرگانرود- نکارود- قره سو، اترک)،آبگرفتگی معابر، اختلال درتردد جاده ای ، برخورد صاعقه، احتمال خسارت در بخش کشاورزی از مخاطرات این سامانه بارشی خواهد بود.

حاجی زاده  مدیر کل مدیریت بحران، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی اندیشیده شده از هم استانی ها خواست : از سفر به ارتفاعات و مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و جنگل ها خودداری و هنگام رانندگی احتیاط کنند.