برگزاری نشست هماهنگی اعضای کمیته بحران استان در هواشناسی گلستان

با حضور مهندس حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان، امان محمد کمالی مدیر کل هواشناسی و حضور دیگر اعضای ستاد بحران استان نشست هماهنگی این کمیته در مرکز پایش و مانیتورینگ هواشناسی استان در تاریخ 1402/07/13 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان’ در ابتدای این نشست رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا هواشناسی گلستان پیرو صدور هشدار نارنجی شماره 7 مورخه 1402/07/11 گفت: از امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع رگبار و رعدوبرق شدید در استان احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و شیبدار، طغیان رودخانه ها(گرگانرود- نکارود- قره سو، اترک)،آبگرفتگی معابر، اختلال درتردد جاده ای ، برخورد صاعقه، احتمال خسارت در بخش کشاورزی وجود خواهد داشت.  پدیده مه، دربرخی نقاط بارش تگرگ، در قلل مرتفع کوهستانی ریزش برف و کاهش 8 تا 10 درجه ای دما از پیامد های این سامانه بارشی می باشد. از روز جمعه از شدت ناپایداری ها کاسته خواهد شد.

حاجی زاده مدیر کل بحران استان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب احتمالی اندیشیده شده از هم استانی ها خواست: از سفر به ارتفاعات و مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و جنگل ها خودداری و هنگام رانندگی احتیاط کنند.

در پایان پس از بررسی مجدد شرایط و بحث و گفتگوهای کارشناسی، کمالی مدیر کل هواشناسی استان ضمن تاکید بر آماده باش بودن تمامی کارشناسان ستادی و شهرستانی بر اطلاع رسانی لحظه ای شرایط به مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاههای خدمت رسان و عضو کمیته اعلام آمادگی نمود تا با ایجاد هماهنگی های لازم و با حداقل ترین خسارت این مخاطره به اتمام برسد.