برگزاری دومین نشست هماهنگی کمیته بحران استان در هواشناسی استان گلستان

 با عنایت به هشدار سطح نارنجی شماره 9 مورخ 1401/10/15 دومین نشست هماهنگی کمیته بحران استان در تاریخ 17 دی ماه در مرکز پایش و مانیتورینگ هواشناسی استان با حضور حاجی زاده  مدیرکل بحران استان ، مصدقی مدیر کل راهداری ، طالبی مدیر عامل شرکت گاز و کمالی سرپرست هواشناسی و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان’ در ابتدای این نشست کردجزی معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی هواشناسی  پیرو صدور هشدار نارنجی شماره 9 مورخه 1401/10/15 گفت:

از یکشنبه هجدهم دی ماه هوای استان تحت تاثیر سامانه بارشی و سرد قرار می گیرد که پیامد آن گاهی بارندگی، ریزش برف در اغلب نواحی استان ، احتمال وقوع کولاک ، کاهش محسوس دما ( 16 تا 20 درجه سانتگراد) ، تداوم سرما و یخبندان ، مه غلیظ و وزش باد نسبتا” شدید خواهد بود و مخاطرات اختلال در تردد جاده ای (بویژه جاده های کوهستانی)، آسیب به محصولات باغی و زراعی ، آسیب به تاسیسات آبرسانی را به همراه خواهد داشت.

  در ادامه حاجی زاده مدیرکل بحران استان اشاره کرد، در خصوص هشدار جوی اطلاع رسانی لازم  به دستگاههای اجرایی عضو ستاد انجام شده و دستورالعمل اقدامات لازم  فصل سرما و زمستان ابلاغ شده و طالبی مدیر عامل شرکت گاز گفت با توجه به وقوع سرما و یخبندان طی چند روز آینده و افزایش مصرف، مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و صنعتی انجام دهیم. مصدقی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد، راهداری برای مقابله با سرما و یخبندان در سامانه بارشی پیش رو آمادگی کامل را دارد.  

 در پایان، کمالی سرپرست هواشناسی استان ضمن تاکید بر آماده باش بودن تمامی کارشناسان ستادی و شهرستانی هواشناسی گلستان، اظهار کرد اطلاع رسانی لحظه ای شرایط جوی به مدیریت بحران و دیگر دستگاههای خدمت رسان و عضو کمیته انجام خواهد شد.