برگزاری نشست هماهنگی اعضای کمیته بحران استان در هواشناسی گلستان

با عنایت به هشدار سطح نارنجی شماره 9 مورخ 1401/10/15 نشست هماهنگی کمیته بحران استان در تاریخ 15 دی ماه در مرکز پایش و مانیتورینگ هواشناسی استان با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان’ در ابتدای این نشست محمدقلیپور رئیس اداره توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی هواشناسی  پیرو صدور هشدار نارنجی شماره 9 مورخه 1401/10/15 گفت:

از یکشنبه هجدهم دی ماه هوای استان تحت تاثیر سامانه بارشی و سرد قرار می گیرد که پیامد آن گاهی بارندگی، ریزش برف در اغلب نواحی استان ، احتمال وقوع کولاک ، کاهش محسوس دما ( 16 تا 20 درجه سانتگراد) ، تداوم سرما و یخبندان ، مه غلیظ و وزش باد نسبتاشدید خواهد بود و مخاطرات اختلال در تردد جاده ای (بویژه جاده های کوهستانی)، آسیب به محصولات باغی و زراعی ، آسیب به تاسیسات آبرسانی را به همراه خواهد داشت و فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه 22 دی ماه تداوم دارد.

نماینده پلیس راه استان با توجه به شرایط جوی و یخبندان پیش بینی شده بویژه در مناطق کوهستانی گفت: ضمن اجرای طرح زمستانه پلیس راه، آمادگی لازم را برای اقداماتی از قبیل آموزش بستن زنجیر چرخ، دقت در کنترل عبور و مرور غیر ضرور وسایل نقلیه انجام خواهیم داد.

نماینده راهداری گفت : اقداماتی از قبیل نمک پاشی، برف روبی و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور را با هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط انجام خواهیم.

در ادامه معاون مدیریت بحران استان در خصوص آمادگی دستگاه های اجرایی خدمات رسان از جمله شرکت آب منطقه ای، شرکت توزیع برق، گاز و ادارات راهداری ، اورژانس ، اداره کل روستایی و شهری، سازمان جهاد کشاورزی، هلال احمر و فرمانداران شهرستانها تاکید نمودند.

در پایان ، کمالی سرپرست هواشناسی استان ضمن تاکید بر آماده باش بودن تمامی کارشناسان ستادی و شهرستانی بر اطلاع رسانی لحظه ای شرایط به مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاههای خدمت رسان و عضو کمیته اعلام آمادگی نمود تا با ایجاد هماهنگی های لازم و با حداقل ترین خسارت این مخاطره به اتمام برسد.