تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی

با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و به دنبال صدور هشدار سطح نارنجی برای گلستان، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان  و براساس پیش‌بینی‌ها و این هشدار؛ استان گلستان دوشنبه و سه شنبه، شرایط جوی متفاوتی را شاهد خواهد بود.

بر این اساس؛ از بامداد دوشنبه با تقویت جریانات گرم جنوبی، افزایش محسوس دما و کاهش محسوس رطوبت هوا در استان به ویژه در مناطق کوهستانی و جنگلی اتفاق می‌اُفتد.

وزش باد گرم و گردوخاک محلی هم از پیامد‌های دیگر استقرار این جریانات در استان است.

در این مدت پتانسیل وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان افزایش می‌یابد.

در این اطلاعیه از مردم خواسته شده است؛ در صورت روشن کردن آتش، هنگام ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند.

بر این اساس؛ از دوشنبه شب با نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان، وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعدوبرق، ریزش برف در مناطق مرتفع کوهستانی، احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار تا ظهر چهارشنبه، آبگرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب برخی رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه و اختلال در تردد‌های جاده ای، دور از انتظار نیست.

در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی؛ رصد لحظه‌ای و نقطه‌ای تغییرات آب و هوایی، انجام برنامه‌های مقابله با حریق، پاکسازی محور راه‌ها، اعلام هشدار‌های لازم به کشاورزان و دامداران و مناطق در معرض خطر، کنترل تردد‌های جاده ای، ممنوعیت اعزام کوهنوردان و تور‌های گردشگری به مناطق پرخطر، انسداد جاده‌های در معرض خطر، آمادگی دستگاه‌ها برای رفع خسارات احتمالی و گشت و پایش تفرجگاه‌ها، مورد تاکید قرار گرفت.